Sunday, June 6, 2010

Kunci Hilang!

Adoyai...sakit ont btul la pagi ni...bgun awal2 pagi, dh ok dh...kire org kate pintu rezeki terbuka luas la..tapi aku? kunci plak bley hilang...ape pnye org daa mcm nie..
Bile duk pikir2 balik, revise2 setakat yang termampu..baru aku ingat,tertinggal kat kedai makan klu x salah..

Semalam,aku parking baik punye depan tv..duk tgk Mentor 4 yang menyaksikan Mentor Mas Idayu dan Protegenya Shaq,org kampung member aku ni tersingkir secara rasminya. =( wakaka.. tgh syok2 duk landing depan tv tu bley plak aku tertido..Maybe letih kot seharian keje (Katering Kawen kt Pulau Musang)..Tupp..tupp..sedar2 je Jazz ade depan rumah duk kejut aku tido..Kteorg g la dinner kt kedai nasik lemak depan umah aku tu..Cam biase..aku pakai slekeh2 je..bwk kunci umah, nset, ngn beg duit je..dh boring duk nunggu makanan siap, aku pn kuarkan la kunci umah aku tu..memain atas meja makan..Sampai la makanan,kami pn membedal je..Aku perasan kunci tu duk bwh pinggan..aku biarkan je..Abis membedal, aku tertarik plak ngn bite pasal rakyat Malaysia yang duk kongsi pengalaman berada dalam tahanan Israel Laknatullah kt atas kapal minggu lepas..Perasaan marah dan menyampah kat Israel Laknatullah ni menjadi2 la pulak time tu..Punyelah x berhati perut melayan tahanan lebih hina daripada melayan anjing kurap..Sambil2 duk tgk tv tu,mate ni rase mcm makin berat je..(Yela...dh le tdo kejap tadi,pastu bgun2 g pekena nasi lemak plak..mne x ngantuk? Mamai pun x reda lagi..)..Jazz pun perasan mata aku ni cm xleh nak bukak lagi. So, kiteorg trus la gerak g umah die..Sebenarnye,die mintak aku temankan die..Die tido sorang kat umah sewa tu..Aku pun gerak je la..Xde plak dlm ingatan aku ni aku amek kunci atas meja makan tu..~file missing~

Sampai je umah sewa dak Jazz ni, tgk2 housemate die ade dh sorang, bru blik majlis kawen member..So, aku pn x sempat bual panjang..Mata ngantuk sangat, trus je la tido..Kalau x silap mase tu belum pkul 12 pun lagi..Alih2 terjage pagi ni, aku cpt2 la mintak Jazz antar aku blik umah sewa aku plk...Aku kene mandi2 n siap2 nk g keje plak 7.30pagi ni..Time tu baru aku sedar kunci rumah aku hilang..Haru biru jgak la aku jadinya..Mane taknye..konfem2 la pegi keje aku hari ni..

Aku g cari balik kunci tu kat kedai makan smlm...mcm gaye pecah rumah pun ade..belek punye belek...x jumpe2..nk g umah mak cik tu segan la pula duk ngacau rumahtangga org pagi2 buta ni..So, kami decide blik umah Jazz semula..We'll be back around 10am...Hopefully, kunci tu mmg ade lagi la... =(

No comments:

Post a Comment

T-Test


Ujian T (T-Test) -